Klantcase Coram
Coram richt zich op de sanitaire markt in Europa. Ze ontwerpen, creëren en verkopen badkameraccessoires en doucheruimtes. Coram heeft vestigingen in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Polen en Noorwegen en exporteert wereldwijd naar meer dan 50 landen. Via verschillende verkoopkanalen verkopen ze de merken Tiger, Sealskin, Geesa, Esbada, Impey en Coram Showers.
Coram maakt gebruik van Infor Cloudsuite als ERP-systeem en de WMS-module van Infor. Hierdoor hebben zij beide aspecten overzichtelijk in één overkoepelend systeem. Vanuit Infor Cloudsuite worden orders die rechtstreeks naar de leverancier kunnen, automatisch gemaild. Zodra een inkooporder wordt aangemaakt in Infor Cloudsuite, zet het systeem de gegevens van die order automatisch om in het vereiste EDI-formaat en verzendt het vervolgens elektronisch naar de juiste leverancier via e-mail. Orders die niet rechtstreeks kunnen, worden handmatig geprint en gemaild naar leveranciers.
Er is een koppeling gemaakt tussen het WMS van Infor en vervoerders van de zendingen. Voorheen werd al dit werk, zoals het vullen van portals en aanmeldingen verwerken, handmatig gedaan. Door de hoeveelheid handmatig werk is er besloten om de koppeling met vervoerder UPS als eerste te realiseren. In de koppeling zijn drie datastromen opgezet: transportopdrachten, labels en status updates.
Antaras is de implementatiepartner van Coram en Antaras heeft ervoor gezorgd dat de juiste data vanuit Infor WMS beschikbaar werd gesteld. Vervolgens is Copernicus aan de slag gegaan met de integratie. De koppeling is in een maand gebouwd en geïmplementeerd op het Managed EDI platform van Copernicus, waarbij Copernicus de hosting doet en dit beheert.